1 månad:)

just idag är hon en månad gammal. växer gör hon, nu väger hon 4 kg å är 52 lång. Tiden har gått fort nu sen jag skrev sist. Har inte hunnit med att slå ner min rumpa vid datorn. Men nu tänkte jag att de är på tiden.

Jaha, nu är all julfirande å nyårsfirande över, Skönt. Jobbigt att hinna med å träffa alla i ens släkt. men tror vi hann med alla de här året oxå.
Nyår blev lugnt, va hemma hos Peters syster å hennes kille i v-ås. Vi lagade mat å drack gått (ej alkohol). Tiden gick fort när vi va där så hann nästan inte med 12 slaget. Julia va den som va piggast utav alla efter 12 slaget. Men kan bero på att hon sov meda vi såg alla rakter.

Nu har Peter börja jobbat efter 1 månads ledighet. Första dagen som jag å Julia va helt själv. Gick bra :) Gäller att vara effektiv med tiden.
Vi börja dagen med en promenad i friska luften. Hon sov som en stock i vagnen. Men vi hann bara in genom dörren så vakna hon. Todde jag skulle hinna duscha men ja hade fel. Hon fick följa med in i badrummet å sitta på golvet i en baby stol. Lagom till jag skulle ha på lite maskara tröttna hon å jag va tvungen att ta upp henne. Hon skrek som en stucken gris så de va bara hålla henne med ena armen å måla sig med sen andra. När lunchen kom kunnde hon inte vänta tills jag hade ätit färdigt så jag amma medans jag själv åt. Jag lovar er de är en konst att äta med vänster hand när man ej är van vid det. De som är väldigt svårt är att inte spilla på henne. Så idag fick hon köttfärssås på sig. Tur så va de inte så varmt.
Jag väntar bara tills man ska ha henne i knät å skita samtidgt. Jag lovar att jag kommer få uppleva de.
Nej låter som hon är jätte jobbig men de är inte ofta hon skriker. bara när hon är hungrig å trött. Men de kan man väl få göra.:)

nej nu har klockan slagit mat dax så lika bra att sätta punk

Kommentarer
Postat av: jenny

hehe, vet hur det är när man måste göra allt med vänster hand. men man lär sig =) hoppas allt är bra. kram

2009-01-07 @ 21:41:11
URL: http://metrobloggen.se/jennyekstrom
Postat av: Evelina

låter som du har fullt upp mn det är väl så det ska vara=) Kul med lite uppdatering, hoppas ni mår bra! kram!

2009-01-08 @ 13:02:08
URL: http://evelinalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0