nu får jag skämmas

Nu får jag ju ta å fixa till de här. var ju hur länge sen som hellst jag skrev.:S

Lite snabb uppdatering:

¤ Gravid
¤ Villa
¤ surabo

¤ graviditet:
ser ut som en vandrande köttbulle =) Är ni i vecka 34 man går 40 veckor så snart är de dax. 13 december är de beräknat till. Men hoppas barnet vill ut snabbt så att den kommer i början av december. Man kan ju tycka stackars barn ska fylla år i december. De tycker jag oxå. Är ju väldigt tråkigt för barnet när den fyller 15,18,20 år. Får vänta till sist med alla. Men de om är bra är att när den kommer upp i lite högre ålder så fyller alla 30,40,50,60... tidigare..=)

Går nu på kontroller hos barnmorskan varannan vecka. Hon kollar blodtrycket, mäter magen, känner på magen för att veta hur barnet ligger och kollar hjärt ljuden på barnet. Allt ser bra ut. Vi vt ej vad de är för kön på barnet, Men jag har en känsla av att de är en liten Julia som kommer komma. De säger att man kan lista ut på hjärt ljuden om de är en kille eller tjej. Hjärt ljuden på de här barnet har pendlat lite upp å ner första gången låg de på 150, 130,155,140. Mamma sa på en gång att de där är en tjej. så snart får vi bevis på de.

Just nu går jag hemma å räknar ner tiden bara. Skulle jobba hela novemeber ut för att jag har mått så himla bra den senaste tiden. men så fel jag fick. har nemligen blivit sjukskriven och kommer vara de tills barnet kommer. Har nemligen fått foglossning, Gör så jävla ont viss stunder. Ont i ryggen å framtill under magen. Så nu känner jag mig som en lyx fru som lagar mat, umgås med folk under dagtid när alla andra jobbar, städar, tvättar å shoppar..:) både roligt å mindre roligt..


¤Villa:

En riktigt svensson familj blir vi. Vi köpte ju Villa i sura. Bodde ju tidigare i en två i Västerås på 47m2. Andra våningen å utan hiss. när vi fick reda på att vi skulle få barn började vi kolla runt efter nåt större. Vi va ute efter en 3:a som låg i markhöjd. Sen börja vi räkna på månadskostnaden för att bo i en trea. de skulle bli ungefär samma som om vi skulle flytta till en Villa i sura. Å så en söndag hitta vi vårat hus =). de känndes så rätt när vi klev in i huset. Här ville båda bo. Så vi börja buda å fick de:) vi trivs jätte bra. stort med utrymme å de känns inte som vi bor på varandra. De som är så kul är att man kan gå ut å fixa på tomten så de blir fint. Vi har haft huset sen den 7/7. När vi fick nyckeln började vi renovera i tv rummet och köket. sen har vi fixat lite med skåpluckorna i köket, måla om dom å bytt handtag. Nu har vi börja planerat för att göra iordning ute. Ska fixa garageuppfarten, är helt spårigt så när man kliver ut ur bilen trampar du i en stor å djup vattenpöl. De är ju inte så trevligt. Sen blir de att lägga lite nya plattor på baksidan.

¤ Surabo:

Jag flytta hem å Peter flytta långt hemifrån =). Tänk att han gick med på att flytta till sura. Eller var väl han som gav de som förslag att vi skulle köpa hus i sura. varför? blir billigare så. Han får ändå sitta å åka i sitt jobb så spelar ingen roll vart vi bor. Är bara jag som fått börja pendla igen. Men båda trivs bra här "ute" eller norr över som peters familj säger..:) Hans familj är lite impad för vi har snö på våran gräsmatta..:)
Efter som jag har hela min släkt som bor här i sura så kändes de inte konstigt att flytta till hit. Båda har ju körkort å en varsin bil så vi kan ju ta oss vart vi vill.

nej nu ska jag klä på mig för min käre om å syster ska komma över å käka lite lunch. så bästa man lägegr på en remm.

får se nrä jag skriver nästa gång nu då.:) ska försöka bli lite bättre=)
ha en toppen dag

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tack för uppdateringen lyxhustrun! ;-)

2008-11-03 @ 11:35:05
Postat av: Rosalie

Kul att läsa och hoppas bebisen tittar ut snart. Kram

2008-11-07 @ 16:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0